Carolus de Brosses
Carolus de Brosses, Comes de Tournay, Baro de Montfalcon, Dominus de Vezins et de Prevessin (1709–1777), fuit philosophus, rerum gestarum scriptor, linguisticus, scriptorque saeculi duodevicensimi Francicus. Primium? notionem "fetischismus" creavit.
Vita
recensereNatus est Divioni die 7 Februarii 1709. Factus est praeses urbis parlamenti ab 1741 et socius Academiae Inscriptionum et Litterarum Humaniorum Lutetiae ab 1746 et Academiae Scientiarum, Artium Litterarumque Divionensis ab 1761. Fuit familiaris Comitis de Buffon, naturalistae et inimici Voltarii. Regis potestatem repugnans, ex patria bis eiectus est, annis 1744 et 1771. Mortuus est die 7 Maii 1777.
Libri
recensereDivulgavit de Brosses quinque libros:
- Lettres sur l'état actuel de la ville souterraine d'Herculée et sur les causes de son ensevelissement sous les ruines du Vésuve (1750).
- Histoire de la République romaine, dans le cours du VIIe siècle, par Salluste, en partie traduite du latin sur l'original, en partie rétablie et composée sur les fragmens qui sont restés de ses livres perdus (1777).
Memoratus est De Brosses etiam pro litteris post mortem divulgatis:
Nexus externi
recensere- Brosses, Charles de. 1760. Du culte des Dieux Fétiches, ou Parallèle de l'ancienne Religion de l'Égypte avec la Religion actuelle de Nigritie, (Introductio, pp. 5-17).
- Nobile, Luca. 2006. Brosses, Charles de: Traité de la formation méchanique des langues, in CTLF "Corpus des Textes Linguistiques Fondamentaux," Paris-Lyon.